Az elmúlt évek egyértelműen megmutatták, hogy a fizetési szokások és megoldások milyen irányba haladnak. Vannak olyan szegmensek, ahol a változás még erőteljesebben érezhető. Ilyen például a vendéglátóipar, aminek a koronavírus-járvány miatti korlátozások és bezárások mellett az energiaválsággal, az élelmiszerárak emelkedésével és a munkaerőhiánnyal is meg kellett küzdenie – vagy küzd még mindig.
A digitalizáció elengedhetetlen a fizetésben
Pláne, ha olyan szolgáltatásokat használunk, mint a BizPay által elérhető Worldline megoldások. Már a pandémiás időszak előtt is egyértelműen látszott, hogy a készpénz napjai meg vannak számlálva. A korlátozások, bezárások csak felgyorsították ezt a folyamatot. Ma már annyira domináns a kártyás fizetés a vendéglátóiparban, hogy már kifejezetten gyanússá váltak azok a helyek, ahol csak készpénzes fizetési lehetőségek érhetőek el, vagy egyértelműen ebbe az irányba terelik a vendégeket. A készpénz nem fog teljesen eltűnni még az elkövetkező években, de a szerepe minimálisra fog csökkenni.
Ma már több olyan fesztivál, koncert és más esemény van, ami teljesen készpénzmentes. A vásárlók is megszokták ezt, a helyek üzemeltetőinek pedig maximálisan megéri ez a módszer. A kártyás fizetés már nem mumus többé. Egy jó digitális fizetési rendszer napjainkban elengedhetetlen a vállalkozások számára. Optimalizálja a hely működését, jobban követhetőek lesznek a pénzügyek, ami pontosabb könyvelést eredményez, illetve a vásárlói élmény javításához is nagymértékben hozzájárul.
Persze senki nem azért jár egy étterembe, mert “olyan jó volt a fizetés”, de ha valami probléma van vele, azt azonnal megjegyzi a vendég. Ezért is kell olyan szolgáltatót keresni, aminek a segítségével a tranzakciók gyorsak, biztonságosak és zökkenőmentesek. Az érintésmentes korszak hatalmas változást hozott a vásárlóknak és a kereskedőknek egyaránt. Ma már egyre több olyan vendéglátóipari egység van, ahol a vendégek több mint 90%-a digitálisan fizet.
Egyszerű a váltás
A fizetési rendszerek mellett a digitalizáció számos más folyamatra is hatással lehet. A beszállítókkal hatékonyabb lehet a kommunikáció, a vendégelégedettség mérését is felgyorsítja, illetve fizetőkapus foglalási rendszert is be lehet vezetni. Ez mind hatással van az ügyfélélményre, azaz, hogy milyen érzésekkel távozik a vendég az étteremből. A legtöbb piaci szereplő már felismerte, hogy a digitális úton muszáj elindulni, de annak sem késő, aki még az utazás elején jár.
A fizetésen túl
A digitalizáció az egész vállalkozás működését optimalizálni tudja. Elég csak egy elektronikus foglalási rendszerre gondolni, ami máris kényelmesebb az ügyfelek számára, mint telefonon felhívni a helyiséget. Az alapanyagrendelés hatékonysága is növelhető ilyen módszerekkel. Minden vállalkozás megtalálhatja a számára megfelelő szolgáltatást.
Gyerekszemmel a világ – További friss híreket talál a meseutca.hu főoldalán! Kövesse a technológiai híreket és csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!