péntek , 18 október 2024
Kezdőlap Program 20 ezer diák pénzügyi tudatosságát tesztelik
Program

20 ezer diák pénzügyi tudatosságát tesztelik

12
pénzügyi felmérés diák
kép: freepik

A felelős bankolás, a tudatos pénzügyi tervezés és kiberbiztonság terén mérhetik fel tudásukat a diákok

A DUE Médiahálózat az MBH Bank támogatásával a tavalyi sikert követően idén is elindította a Nagy Diák Banktudós Tesztet, amelyben a felelős bankolásra, a pénzügyi tervezés praktikáira és a kibertérben rejlő veszélyekre közösen hívják fel a figyelmet. A kétfordulós, decemberig tartó pénzügyi edukációs játékban bárki részt vehet: az egyetemisták értékes nyereményekért mérhetik össze tudásukat, ám idén a középiskolásoknak is érdemes lesz versenybe szállniuk, akik a különdíjért mérkőzhetnek meg.

A fiatalok ma már szinte minden pénzügyi szolgáltatást digitális csatornákon keresztül vesznek igénybe, ám az elmúlt években kiemelt kockázatot jelentenek az ezekre a csatornákra ráépülő kiberbűnözői hálózatok és a kártyás csalások. Az idei év első negyedévében 65 százalékkal több kiberbűncselekményt követtek el, mint a tavalyi év azonos időszakában, a sikeres bankkártyás csalások száma pedig megközelítette az 57 ezret. A Nagy Diák Banktudós Teszt tavalyi eredményei azt mutatják, hogy a fiatalok tisztában vannak a rájuk leselkedő veszélyekkel, ám nem tudják minden esetben lekövetni a csalók folyamatosan megújuló módszereit, így idén a teszt során erre a témakörre is külön hangsúly került.

Az MBH Bank és a DUE Médiahálózat 2023-ban léptek együttműködésre, annak érdekében, hogy a bank társadalmi felelősségvállalási stratégiája mentén, közös erővel tegyenek a társadalom pénzügyi tudatosság szintjének növeléséért, ezen belül is kiemelt figyelmet fordítva a fiatal korosztály edukációjára. Az együttműködő felek célja, hogy a fiatalok otthonosan mozogjanak a folyamatosan megújuló és sokszor nem egyszerű pénzügyi termékek világában, többek között olyan területeken, mint a hiteltermékek, befektetési és megtakarítási szolgáltatások. Az első alkalommal elindított közös tesztet a tavalyi évben több mint 13 ezren töltötték ki, amelynek eredményei azt mutatták: a biztonságos bankkártya- és netbank használatra vonatkozó kérdésekben stabil a diákok tudása, azonban a megtakarítással és befektetésekkel kapcsolatos témákban kevésbé tájékozottak a fiatalabb generációk.

„Szeretnénk, hogy ügyfeleink és jövőbeni ügyfeleink tájékozottak és tudatosak legyenek a pénzügyek terén és biztonsággal és felelősen intézzék banki ügyeiket. Ehhez kívánunk hozzájárulni a Nagy Diák Banktudós Teszttel, melynek keretében terveink szerint mintegy 20 ezer diák tanul majd játékos formában a pénzügyi és digitális tudatosságról” – mondta Kutas István, az MBH Bank kommunikációs ügyvezető igazgatója.

A verseny első fordulója 2024. december 1-ig érhető el a www.banktudosteszt.hu oldalon. A tesztet bárki kitöltheti, de az első három legjobb helyezéssel járó nyereményekért csak a felsőoktatási jogviszonnyal rendelkező, 18-26 év közöttiek küzdhetnek meg. A legjobb eredményt elért 1.000 játékos meghívást kap a 2024. december 10-én tartandó középdöntőbe, ahonnan a december 16-i döntőbe jutó legsikeresebb 10 diák banktudós között dől el az értékes nyeremények sorsa. A legokosabb banktudós elsőként választhat a külföldi tengerparti nyaralás, az iPhone14 és az Apple Watch párosa, illetve az elektromos roller közül. A második és harmadik helyezett a fennmaradó díjak egyikével térhet haza. Az idei év újdonságaként a középiskolások is részt vehetnek a nyereményjátékban, akik a különdíjért szállhatnak harcba, amelyet a két legeredményesebb 16-18 év közötti játékos nyerhet el. A verseny eredményhirdetése és a díjak ünnepélyes átadása 2025. januárjában, az Educatio Kiállításon lesz.

Forrás: MBH Bank


Gyerekszemmel a világ – További friss híreket talál a meseutca.hu főoldalán! Kövesse a technológiai híreket és csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Kapcsolódó cikkek

Természetfotókkal a vízi világért

Vizes élőhelyeink címmel nyitotta meg kiállítását az UNESCO Magyar Nemzeti Bizottság és...

Molnár Nini rózsaszínbe borítja az Etele Plaza-t

Az új pop-up üzlet a mellrák elleni küzdelemre hívja fel a figyelmet....

Még könnyebb lesz az online vásárlás – megérkezett Magyarországra az Allegro

A legnagyobb európai hátterű online piactér a vásárlók mellett a kereskedőket is...

Maradandó problémákat okozhat a gyerekek túl korai és túlzott okoseszköz használata

Budapesten tartották meg az első Digitális Gyermek Jólléti Konferenciát és Kiállítást A...