szombat , 7 szeptember 2024
Kezdőlap Család Amikor a bank fizet az ügyfélnek
Család

Amikor a bank fizet az ügyfélnek

75
bank fizet
kép: freepik

Bevezetése óta félmillió buszjegyet vásároltak a K&H+ mobilbanki szolgáltatásban az ügyfelek. Immár meghaladta a 200 ezret azoknak a K&H-s felhasználóknak a száma, akik messze többre használják mobilbankjukat, mint hagyományos banki tranzakciókra: a vásárlás mellett mobiltelefont töltenek fel, csekket fizetnek ki vele, vagy éppen visszaszereznek egy kis pénzt a költéseik után. 2023 novemberi bevezetése óta már 60 ezren aktiválták a K&H visszapénz funkciót, 28 ezren váltak jogosulttá és összesen 45 millió forintot írt jóvá számlájukon a bank.

A banki mobilapplikációk világszerte egyre inkább abba az irányba fejlődnek, hogy messze több megoldást kínáljanak felhasználóik számára, mint amit hagyományos banki szolgáltatáson értünk. A K&H mobilbankjába egyebek között beköltözött a biztosító is. Az egyre szaporodó funkciók között a felhasználók könnyebb eligazodását és ügyintézését segíti Kate, a digitális pénzügyi asszisztens is, akivel immár beszéddel is lehet kommunikálni, egyebek között forintátutalást kezdeményezni.

A mobilbankok másik fejlődési iránya, hogy olyan, hagyományosan nem pénzügyi szolgáltatásokat is nyújtanak, ami első pillantásra talán meglepő, másodikra azonban igen kényelmes. A K&H mobilbankjában a K&H+ funkciókra immár több mint 200 ezren regisztráltak, ami a digitálisan aktív ügyfelek több mint harmada.

A K&H+ funkció keretében lehet mobiltelefonszámlát feltölteni és csekket befizetni, de ezek a szolgáltatások még közel állnak a hagyományos banki tevékenységhez. Ami talán kicsit meglepő, de mindenképpen a jövő fejlődési irányát jelzi, hogy a K&H+-ban helyi és helyközi tömegközlekedési járatokra is lehet menetjegyet venni. Ezekből a 2020 őszi bevezetés óta eltelt időszakban félmillió kelt el. A tömegközlekedési mobiljegyek terén a legnépszerűbb városok Budapest, Debrecen és Miskolc. A bankszakma ezt, a tradicionális banki tevékenységtől eltérő szolgáltatásfajtát „beyond banking”-ként emlegeti, és várhatóan a mobilbankokba egyre több ilyen funkció épül majd be.

A vásárlással pedig még jól is lehet járni. Aki ugyanis aktiválja a K&H visszapénz funkciót, az a különféle ajánlatok alapján költéseinek egy részét visszakapja a banktól. A K&H visszapénz 2023 novemberi bevezetése óta regisztrált 127 ezer K&H-ügyfél közül immár 60 ezren aktiválták a pénzvisszatérítési funkciót, és közel felük már jogosulttá is vált visszatérítésre. A bevezetés óta a K&H összesen mintegy 45 millió forintot írt jóvá ügyfelei számláján vásárlásaik után.


Gyerekszemmel a világ – További friss híreket talál a meseutca.hu főoldalán! Kövesse a technológiai híreket és csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Kapcsolódó cikkek

Forradalmi diákkedvezmény a SPAR és a Diverzum jóvoltából

Elsőként kötött együttműködési megállapodást a kereskedelmi láncok közül a SPAR Magyarország a...

Mikrós lecsó – a legfinomabb megúszós vacsoraötlet nyárra

A modern konyha csendes forradalma: a mikrohullámú sütők. Ezek az eszközök nem...

50 millió forint értékben jutott digitális eszközökhöz több mint 250 rászoruló család és közintézmény

Több mint hatszáz pályázó, 255 nyertes pályázat és többszáz digitális eszköz. Ez...

Idén is támogatja hátrányos helyzetű gyerekek iskolakezdését a Hankook

Az Útkeresés Segítő Szolgálat idén is megrendezte nyárzáró Játékfesztiválját Dunaújvárosban. Az eseményen...