Ha minden biztosítási ügyet egyetlen felületen szeretnénk kezelni, akkor a legjobb, ha használjuk a szolgáltatók online ügyfélportálját. Egyre többen nem csak akkor akarnak ránézni a megkötött szerződéseikre, amikor valamilyen kárrendezésről van szó, hanem év közben is szeretnének tudni róla adatokat.
Hogy ez megoldható legyen, a biztosítóknak el kell készítenie egy kiváló ügyfélportált, melyben lehetőleg minden megtalálható, ami csak felmerülhet kérdésként. Nézzük, hogyan kell kinéznie egy ilyen felületnek!
Ügyfélportál: ahol egyben kezelhetjük a biztosításainkat
Egy ilyen kiváló felületen alapelvárás, hogy legyen feltüntetve az összes biztosítási szerződésünk, legyen az lakás-, élet- vagy gépjármű biztosítás. A felépítést tekintve pedig nagyon fontos, hogy könnyen és gyorsan legyen kezelhető. Emellett átláthatónak is kell lennie, hogy mindent egy pillanat alatt megtalálhassunk rajta.
Továbbá lássuk a szerződéseink részleteit is. A szerződésszám, a díjfizetés részletei, a kockázatviselés kezdete és egyéb nagyon hasznos információk is fontosak egy ilyen felületen. Magát a kötvényt is letölthető formában érdemes feltüntetni egy ilyen portálon. Valamint itt lehet indítványozni a személyes adatainkban bekövetkezett változásokat is.
Online kárrendezés
Biztosítani kell az online kárbejelentést és kárrendezést. Ez nagyon kényelmessé és gyorssá teszi az ilyen jellegű ügyintézést. Főleg, hogy akár már azonnal az okostelefonunkról is indíthatjuk ezt a folyamatot.
Ha az online ügyfélportálon keresztül sorban állás és várakozás nélkül tudjuk intézni bármikor ezeket az ügyeket, az hatalmas ügyfél-elégedettséget eredményez! Emellett az is elvárás, hogy ugyanitt lássuk a már bejelentett káreseményeink állapotát. Egyszerűen legyenek nyomon követhetőek ezek az esetek. Ezt úgy lehet kimaxolni, ha látjuk a hiánypótlásra való felhívásokat is, és be is tudjuk csatolni a kért dokumentumokat.
Online díjfizetési lehetőség
Napjainkban már kritérium, hogy lehessen bankkártyával is fizetni. Ez alól nem kivétel egy biztosítás sem. Így mindenképp szükséges egy kiváló ügyfélportálhoz az online bankkártyás fizetési lehetőség biztosítása is. Ez is egy gyors és kényelmes megoldás, mely szintén növeli az ügyfél-elégedettséget. Így bárki bármikor pillanatok alatt tudja rendezni a díjtartozását.
A legjobb persze az, ha minden egyes korábbi befizetés ugyanitt nyomon követhető is marad, azaz historikusan látjuk, mikor, mire, mennyit fizettünk be. Ugyanígy látnunk kell azt is, hogy mely szerződéseink vannak kifizetve, és melyeknél van esedékes díjtétel. Az pedig már extra, ha a fizetési módon és a fizetési gyakoriság is tudunk állítani egy ilyen online felületen keresztül.
A biztonság az első!
Végtelenül fontos a személyes adataink biztonsága, így ezt garantálnia kell egy ilyen online ügyfélportálnak. Alapkövetelmény például a kétfaktoros azonosítás.
Ahol a fentiek megtalálhatóak, ott egy kiváló online ügyfélportált hoztak létre.
Gyerekszemmel a világ – További friss híreket talál a meseutca.hu főoldalán! Kövesse a technológiai híreket és csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!