Nagyon sok vállalatvezető, vállalkozó hibát követ el, mondhatni úgyis, hogy a saját vesztébe hajt, ha folyton-folyvást arról beszél, hogy milyen kis összeget hajlandó csak marketingre fordítani. Pedig ez több okból is problémás.
Rengeteg vállalat megreked a növekedés folyamatában, és egy ponton stagnálni kezd, ekkor persze jön is a felismerés, miszerint el kell határolni egy keretösszeget a marketingre, de mindezt nem tervezetten, alaposan átgondolva teszik meg, hanem hasraütésszerűen.
Mi állhat ennek a hozzállásnak a hátterében?
Az alapvető gond, hogy ilyen esetekben a vezetőség gyakran hangoztatja, hogy nem hisz a marketingben, különben is, eddig sem fordítottak komolyabb figyelmet erre, és persze amint látszik az eredmény, nagyobb is lesz a marketing költségvetés.
Szintén gyakori, hogy nem is mutatnak érdeklődést ennek kapcsán, inkább felvesznek egy “mindenes” fiút vagy lányt, aki ezért felel, és bizonyos idő elteltével majd ellenőrzik az eredményt.
Miért garantált a bukás az efféle attitűddel?
Igazság szerint több ok vezet el a sikertelenséghez, köztük néhány kiemelt, hogy nincsen CRM rendszer, így lényegében végkimerülésig hajtják a saleses kollégákat, illetve nem biztosítottak a megfelelő online eszközök sem. Ha létezik is “valamilyen” weboldal, általában nem kerülnek ki új tartalmak, a közösségi felületeken is évekkel ezelőtti az utolsó poszt.
Aki eleve “nem hisz a marketingben”, az bizonyára nem rendelkezik email listával, nincsenek automatizációk sem. Az efféle gondolkodásmóddal bíró személyek csípőből elutasítják a kiváló online marketing eszközöket, és hát mindebből az is következik, hogy alacsony a marketing büdzsé.
A helytelen gondolkodásmód következményei
Túl alacsony marketing költségvetés mellett nem is gondolkodhatunk Demand Gen kampányokban. Ha pedig valami eredmény látszódna is a kicsi büdzsé mellett, annyira kevés lenne éves szinten az ebből fakadó haszon, hogy eleve senki nem jegyezné.
S ekkor még nem említettük azt, hogy az ilyen típusú vezetők rombolják a saját renoméjukat. Ha más nem, ez azért biztosan mellbevágó tény. A munkatársak számára is világossá válik, hogy a fejlődés útjában éppen a nem megfelelő hozzáállás (a vezetőség részéről) áll.
További negatív hozadéka mindennek, hogy így a konkurensek komolyan visszaélhetnek ezzel a hasznos tudással, és könnyen elhappolhatják a piac egy adott szegmensét.
Probléma az is, hogy az ilyen vállalkozók, cégvezetők önkéntelenül is kizárják a kiváló marketing ügynökségeket, és nem azért, mert alapból kicsi a marketing költségvetés, hanem mert az árbevételhez viszonyítva az.
A tanulság az egészben, hogy hirdetésre, tartalomgyártásra, szoftveres eszközökre, és képzésekre szánt keret hiányában az alkalmazottak sem képesek eredményt produkálni.
Gyerekszemmel a világ – További friss híreket talál a meseutca.hu főoldalán! Kövesse a technológiai híreket és csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!